Primul semn al inteligentei la copil, inca din perioada intrauterina, apoi imediat ce se naste si chiar pe parcursul intregii existente umane, se considera a fi activitatea ludica, in toate formele ei, de la gestul de a se juca cu mainile, degetele in scopul cunoasterii la nivel senzorial , pana la jocuri complexe in ideea gasirii unor solutii la probleme.
Asadar, procedam din ratiuni psihologice la o prima etapa de observare ludica a copiilor si adolescentilor in demersul nostru de a descrie portretul psihologic mintal, spiritual si emotional. Astfel copiii si adolescentii vor fi introdusi intr-o situatie de joc in care isi vor putea dovedi capacitatile de memorare, perspicacitate , logica , atentie , agerime utilizand jocuri special. Toate informatiile vor fi consemnate intr-un protocol de observatie / portret intelectual al fiecaruia. Urmatoarea etapa de confirmare a acestui portret este cea de testare psihologica de IQ.
Programele de dezvoltare urmaresc atat stimularea intelectuala, cat si dezvoltarea psihica.
Centrul Amadeus IQ deruleaza programe pentru copiii supradotati la nivel national si programe educationale pentru dezvoltarea IQ si EQ pentru copiii cu potential intelectual deosebit.
Activitatea centrului se concentreaza pe doua mari etape:
1. Identificarea copiilor supradotati (cu un IQ peste medie)
2. Programe de dezvoltare intelectuala si comportamentala
Principiile de baza de la care pornim sunt:
– observarea copilului care actioneaza intr-un mediu dat, astfel conturandu-i-se potentialul fizic, mental, spiritual si emotional;
– stimulare intelectuala;
– interrelationare sociala;
– acces la nou.