Centrul AmadeusIQ
Centrul pentru psihodiagnoza si dezvoltarea personala a copiilor supradotati este expresie a necesitatii identificarii copiilor (3-16 ani) cu un IQ peste medie si tratarea lor diferentiata in sensul dezvoltarii si armonizarii personalitatii lor pentru a se integra optim in scoala si societate ca resursa potentiala pentru dezvoltarea Romaniei.
Activitatea Centrului Amadeus IQ nu isi doreste sa eticheteze copiii in „destepti” sau „mai putin destepti”, ci cauta sa dezvolte darurile native pe care copiii le-au primit, in directia unei armonii cu sine insusi si cu ceilalti, in care copilul invata cine este, de ce este asa, cand si unde poate ajunge trecand peste „barierele” de orice tip impuse de societate.
Prin programele sale de dezvoltare, Amadeus IQ doreste sa arate modele de educatie pentru ziua de maine, un mod de a gandi despre natura inteligentei oamenilor, un mod de a hrani si inspira creativitatea, curiozitatea, autocontrolul, stapanirea de sine, imaginatia, care trasforma educatia copiilor in cea mai importanta menire a educatorului (parinte sau invatator/profesor). Le oferim practic copiilor, prilejul de a-si dezvolta aptitudinile de invatare, de a rezolva probleme la varsta frageda, atat cognitive, cat si sociale, pregatindu-i pentru invatare pe tot parcursul vietii si incurajand dezvoltarea sociala.
Activitatea se concentreaza pe doua mari etape:
1. Identificarea copiilor supradotati (cu un IQ peste medie)
2. Programe de dezvoltare intelectuala si comportamentala
Principiile de baza de la care pornim sunt:
- observarea copilului care actioneaza intr-un mediu dat, astfel conturandu-i-se potentialul fizic, mental, spiritual si emotional;
- stimulare intelectuala;
- interrelationare sociala;
- acces la nou.
„Nu ne oprim sa ne jucam pentru ca imbatranim , ci imbatranim pentru ca incetam sa ne mai jucam” (George Bernard Shaw)
Primul semn al inteligentei la copil, inca din perioada intrauterina, apoi imediat ce se naste si chiar pe parcursul intregii existente umane, se considera a fi activitatea ludica, in toate formele ei, de la gestul de a se juca cu mainile, degetele in scopul cunoasterii la nivel senzorial , pana la jocuri complexe in ideea gasirii unor solutii la probleme. Asadar, procedam din ratiuni psihologice la o prima etapa de observare ludica a copiilor si adolescentilor in demersul nostru de a descrie portretul psihologic mintal, spiritual si emotional. Astfel copiii si adolescentii vor fi introdusi intr-o situatie de joc in care isi vor putea dovedi capacitatile de memorare, perspicacitate , logica , atentie , agerime utilizand jocuri special. Toate informatiile vor fi consemnate intr-un protocol de observatie / portret intelectual al fiecaruia. Urmatoarea etapa de confirmare a acestui portret este cea de testare psihologica de IQ.
Programele de dezvoltare urmaresc atat stimularea intelectuala, cat si dezvoltarea psihica.