Despre noi

 

“Supradotarea este o dezvoltare asincrona in care abilitati cognitive avansate si de inalta intensitate se combina pentru a crea o experienta interna si o iluminare ce sunt calitativ diferite de norma. Aceasta asincronie creste cu marirea capacitatilor intelectuale. Unicitatea supradotatilor ii face in mod particular vulnerabili si cere modificari in educare si consultanta pentru a putea sa se dezvolte in mod optim” (grupul Columbus, 1991, in Morelock 1992).

Centrul de psihodiagnoza si dezvoltare personala pentru copiii supradotati din Romania Amadeus IQ a fost creat pentru a descoperi si sustine copii cu aptitudini deosebite.

amadeus_iq

Centrul AmadeusIQ se inscrie in tendintele care pun accent pe necesitatea egalitatii de sanse la educatie pentru copiii supradotati, ca segment vulnerabil, date fiind calitatile exceptionale native pe care le au acesti copii, care, in majoritatea cazurilor, ii fac incapabili sa se integreze in mediul scolar/ societate.

Misiunea noastra este de a identifica copiii (3-12 ani) si  adolescentii (12-16 ani) cu un IQ peste medie, integrarea lor in segmentul de populatie ca supradotati , tratarea diferentiata (ca segment vulnerabil ) si dezvoltarea copiilor si adolescentilor cu un IQ peste medie, prin programe educationale specializate.

Centrul pentru psihodiagnoza si dezvoltarea personala a copiilor supradotati este expresie a necesitatii identificarii copiilor (3-16 ani) cu un IQ peste medie si tratarea lor diferentiata in sensul dezvoltarii si armonizarii personalitatii lor pentru a se integra optim in scoala si societate ca resursa potentiala pentru dezvoltarea Romaniei.

Programele dezvoltate de Centrul Amadeus IQ urmaresc atat dezvoltarea armonioasa a personalitatii copiilor dar si incurajarea prin programe specializate a dezvoltarii inteligentei native.

despre noi_

Activitatea Centrului Amadeus IQ nu isi doreste sa eticheteze copiii in „destepti” sau „mai putin destepti”, ci cauta sa dezvolte darurile native pe care copiii le-au primit, in directia unei armonii cu sine insusi si cu ceilalti, in care copilul invata cine este, de ce este asa, cand si unde poate ajunge trecand peste „barierele” de orice tip impuse de societate.

Prin programele sale de dezvoltare, Amadeus IQ doreste sa arate modele de educatie pentru ziua de maine, un mod de a gandi despre natura inteligentei oamenilor, un mod de a hrani si inspira creativitatea, curiozitatea, autocontrolul, stapanirea de sine, imaginatia, care trasforma educatia copiilor in cea mai importanta menire a educatorului (parinte sau invatator/profesor). Le oferim practic copiilor, prilejul de a-si dezvolta aptitudinile de invatare, de a rezolva probleme la varsta frageda, atat cognitive, cat si sociale, pregatindu-i pentru invatare pe tot parcursul vietii si incurajand dezvoltarea sociala.