(Adaptare dupa Bruce Wilkinson – “Cele sapte legi ale invatarii”)
LEGEA MEMORARII
Eficacitatea — Profesorul îi predă studentului materialul potrivit?
Eficienţa — Profesorul îi predă studentului într-un mod potrivit?
„Stăpâniţi Minimul‘’
Maxima 1: Memorarea de către student a datelor predate constituie responsabilitatea profesorului
Maxima 2: Reţinerea datelor este eficace numai după ce ele au fost înţelese
Maxima 4: Memorarea cere ca profesorul să pună accentul pe cele mai importante date
Maxima 5: Memorarea aranjează faptele într-o ordine uşor de ţinut minte
Maxima 6: Prin recapitulare regulată, memoria de lungă durată se consolidează
Maxima 7: Reţinerea micşorează timpul pentru memorare pentru a mări timpul pentru aplicare
LEGEA NEVOII
„A construi nevoia “.
Profesorul trebuie să construiască nevoia înainte de a preda conţinutul.
Profesorul trebuie să afle adevărata nevoie a studenţilor înainte de a preda conţinutul
Maxima 1: Construirea nevoii este responsabilitatea profesorului.
„Un mare profesor nu este unul care împarte doar cunoştinţe elevilor săi, spunea un profesor maestru, ci unul care le stîrneşte interesul şi-i face să dorească să acumuleze singuri cunoştinţe. El este bujia, nu furtunul de alimentare”.
Maxima 2: Chemarea majoră a profesorului este împlinirea nevoilor studenţilor
Maxima 3: Construirea nevoii este principala metodă folosită de profesor pentru motivarea studenţilor
Maxima 4: Nevoia motivează în măsura în care e percepută de student
Maxima 5: Construirea nevoii precede întotdeauna noile unităţi de conţinut
Maxima 6: Nevoia trebuie construită în funcţie de caracteristicile auditoriului şi de circumstanţe
Maxima 7: Construirea nevoii poate fi împiedicată de factori care nu sunt controlaţi de profesor