CURSUL „ANTRENAMENT INTELECTUAL” este avizat de catre Ministerul Educatiei prin Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti pentru anul scolar 2014-2015.
Data fiind importanta covarsitoare pe care o are dezvoltarea proceselor psihice in evolutia copilului, am creat Cursul Antrenament Intelectual implementat, pentru inceput, in cadrul unui proiect pilot in programul educational AMADEUS IQ (detalii pe www.amadeusiq.ro ), inca din anul 2012, in cadrul scolii de sambata si a scolii de vara. Rezultatele au fost deosebite si au vizat crestereri cantitative si calitative in dezvoltarea cognitiva a copiilor: cresterea gradului de concentrare si orientare a atentiei, crearea premiselor unei gandiri si memorii logice, bazate pe mnemoscheme si asocieri logice, cresterea volumului de cunostinte si posibilitatea de a opera cu acestea, dezvoltarea aptitudinilor de lucru in echipa si a abilitatilor de a intelege si aplica/finaliza anumite reguli de joc, dezvoltarea gandirii creative si a lateralitatii gandirii.
Perioada prescolara reprezinta cea mai autentica copilarie. Copilul parcurge cele mai spactaculoase transformari in plan somatic, psihic si social. Largirea orizontului de cunoastere are la baza dezvoltarea proceselor psihice. Activitatea de baza este jocul. El contine sarcini de natura instructiv-educativa, asigurand asimilarea printr-o forma atractiva, posibila pentru nivelul de intelegere al copilului si acceptata, dorita. Copilul incepe sa descopere treptat realitatea. Cunoasterea se realizeaza prin actiunea directa cu obiectele. Motorul acestei activitati este afectivitatea, modul de realizare se sprijina pe imaginatie si determinarea de a duce la bun sfarsit un lucru inceput marcheaza primele semne de manifestare ale vointei. Cunoasterea la varsta prescolara se realizeaza mai intai pe baza senzatiilor si a perceptiilor. De aceea pentru a obtine informatii cat mai complete despre obiecte trebuie antrenate in procesul cunoasterii cat mai multe simturi. La inceput dobandeste denumirea obiectelor si a parţilor lor componente, apoi descopera insusirile lor, le clasifica dupa asemanari si deosebiri. De la perceperea insusirilor contrastante copiii vor fi îndrumati spre descoperirea unor însusiri mai puţin evidente, ceea ce ridica nivelul cunoasterii.
In perioada prescolara gandirea este stimulata de activitatile practice concrete. Ea are doua caracteristici operative importante:
– confrunta experientele noi cu cele vechi
– integreaza si ordoneaza noile cunostinte
Gandirea prescolarului este dominant situativa (incarcata emotional si influentata de perceptii si reprezentari) si concreta (alege criterii situationale). Curiozitatea atrage un numar mare de intrebari: „de ce?”, „cum?”, „cine?”
Sesizarea caracteristicilor generale ale realitatii ajuta in formarea primelor notiuni empirice. Se dezvolta structurile operative ale gandirii chiar daca ritmul este lent si sinuos. In perioada prescolara se dezvolta intens gandirea intuitiva.
Intelegand foarte bine aceste particularitati, am apelat la o colectie de jocuri logico-matematice care au ca menire dezvoltarea tuturor proceselor psihice intr-un mod placut .
Cursul optional „Antrenament intelectual” este structurat modular, pe parcursul a 33 activitati de cate o ora , pe saptamana (sambata) si se deruleaza cu grupe de 7-10 copii (grupe de varsta 3 -5 ani) .
Programa vizeaza dezvoltarea urmatoarelor competente:
1. Dezvoltarea proceselor psihice fundamentale (atentie, memorie, gandire, imaginatie) necesare procesului de invatare folosind colectia de jocuri „smart games” .
2. Dezvoltarea gândirii logice şi rezolvarea de probleme, educarea curiozitatii şi a interesului pentru cunoastere; educarea persistenţei în activitate , a creativitatii in gasirea solutiilor.
Tematica cursului pentru anul educational 2014 – 2015
1. Dezvoltarea concentrarii, orientarii si distributivitatii atentiei (6 ore) – 200 ron
2. Dezvoltarea senzatiilor, a perceptiei, a reprezentarilor si a memoria de lucru (6 ore) – 200 ron
3. Dezvoltarea gandirii logice a gandirii laterale (6 ore) – 200 ron
4. Dezvoltarea creativitatii si imaginatiei (5 ore) – 175 ron
5. Descoperirea abilitatilor speciale, a intereselor si aptitudinilor si dezvoltarea acestora (6 ore) – 200 ron
6. Dezvoltarea vointei si a motivatiei (4 ore) – 150 ron
Pretul intregului program achitat in avans pentru tot anul este de 1000 ron.
Evaluarea se va derula folosindu-se metode precum: observarea sistematică a comportamentului copiilor , urmărind progresul personal,autoevaluarea, realizarea unor proiecte care să valorifice achiziţiile copiilor şi să stimuleze în acelaşi timp dezvoltarea de valori şi atitudini, în contexte fireşti, sincretice, adaptate vârstei. Procesul de evaluare va pune accent pe recunoaşterea experienţelor de învăţare şi a competenţelor dobândite de către copii în contexte nonformale sau informale. Evoluţia copilului va fi înregistrată, comunicată şi discutată cu părinţii sub forma a sase profile psihopedagogice realizate pe parcursul anului scolar 2014-2015.
Pentru inscriere va rugam sa transmiteti email la sanda@amadeusiq.ro cu urmatoarele date: nume si prenume copil, varsta , denumirea cursului solicitat , numar de telefon pentru contact.
Acest curs incepe in data de 20 septembrie 2014.