Creative school

Odată cu explozia tehnologică, avem din ce în ce mai multă nevoie de creativitate într-o paletă semnificativă a vieții noastre. Creativitatea este esențială pentru a duce o viață personală împlinită, pentru a îmbogăți cultura, pentru a participa civic în societate și pentru a dobândi success la locul de muncă.

Bazele educatiei se pun inca de la varsta prescolara deoarece, aceasta varsta este cea mai importanta in privinta achizitiilor intelectuale, formarea priceperilor si a deprinderilor.

origami

Copiii își manifestă din plin creativitatea în activitățile pe care le fac. Interesul, curiozitatea, spontaneitatea, deschiderea la nou, tendința de a îmbina realul cu fantasticul, toate aceste ingrediente necesare creativității se manifestă în copilărie.

Cu timpul și mai ales odată cu începerea școlii, creativitatea pare a intra în declin. Picasso spunea: “Orice copil este creativ. Problema este cum să îl faci să rămână aşa şi când creşte”. Deşi toţi ne naştem cu potenţial creativ şi îl manifestăm în copilărie, dacă nu ne cultivăm constant creativitatea riscăm să ne pierdem această calitate. Pentru a-și folosi potențialul creativ omul trebuie să aibă dezvoltate și alte trăsături de personalitate: independenţă, încredere în sine, deschidere la nou, tolerarea ambiguităţii, simţ critic. Toate aceste insusiri este ideal sa se formeze inca de la o varsta cat se poate de frageda.

Creativitatea poate fi văzută nu numai ca o trăsătură de personalitate ci și ca un mod de a gândi. Contrar părerii larg răspândite că ne folosim creativitatea mai mult în artă, se pare că de cele mai multe ori apelăm la aceasta când trebuie să rezolvăm o problemă. Avem nevoie de creativitate mai ales în situaţiile ambigue, incerte, în care nu există o soluţie uşor de găsit, ci trebuie să descoperim singuri ce e cel mai bine să facem. În aceste situaţii este important să ne putem gândi la un număr cât mai mare de idei, din care să le putem selecta pe cele mai potrivite.

In momentele în care dăm dovadă de creativitate nu apelăm numai la imaginaţie şi la emoţii, ci şi la gândire. Deşi este important să producem un număr cât mai mare de idei, este la fel de important şi să le judecăm critic şi să găsim modalităţile cele mai potrivite de a le pune în practică.

Data fiind importanta covarsitoare pe care o are dezvoltarea creativitatii in evolutia copilului , am creat Cursul Creative School care se deruleaza pe doua module :
Modulul „Arts &krafts” – abilitati practice – (desen, pictura, colaj, origami, quilling, modelaj);
Modulul „Kinder body art school”- expresie corporala si limbaj verbal , nonverbal, paraverbal (vorbire scenica, improvizatie, expresie corporala , actorie)

CONŢINUTURI:

Abilitati practice – „arts &crafts” (desen, pictura, colaj, origami, quilling, modelaj,ikebana)

Desen

Materiale şi instrumente

hârtie, diverse obiecte,creion grafit, creioane colorate,hârtie liniată şi neliniată, creioane cerate, radieră

Tehnici de lucru

Punctul, Linie modulată, hasurare, repetiţie

Elemente de limbaj plastic

linia, punctul, forme regulate şi neregulate

Creaţii/ produse ale activităţii

desen liber, decoraţii simple

Pictură

Materiale şi instrumente

acuarele, tempera, guase, acrilice, hârtie, hârtie colorată, panza din textura naturala , burete,pensulă, deget, ştampilă, pensule, creioane colorate, creta

Materiale şi instrumente

Tehnici de lucru

pensulaţie, colaj, amprentare, ştampilare,tamponare, pulverizare

Elemente de limbaj plastic

pata

Creaţii/ produse ale activităţii

compoziţii

Modelaj

Materiale şi instrumente

plastilină

Materiale şi instrumente

plastilină

Materiale şi instrumente

plastilină, cocă,presare, modelare liberă presare, modelare liberă presare, modelare liberă, incizie, armături,gravură

Elemente de limbaj plastic

formă, volum

Creaţii/ produse ale activităţii

obiecte decorative, figurine etc.

Colaj

Materiale şi instrumente

foarfece, lipici,fire, mărgele, cuburi, hârtie, diferite obiecte

Tehnici de lucru

mototolire, rupere, tăiere, decupare după contur, îndoire, răsucire, lipire, indoire, impletire, tangram

Elemente de limbaj plastic

formă, volum

Creaţii/ produse ale activităţii

obiecte decorative, bijuterii, spaţii, jucării,instalaţii, figurine etc.

Origami (arta plierii hartiei)

Materiale şi instrumente

foarfece, hârtie

Tehnici de lucru

tăiere, decupare după contur, îndoire

Elemente de limbaj plastic

formă, volum, simetrie

Creaţii/ produse ale activităţii

obiecte decorative, bijuterii, spaţii, jucării,instalaţii, figurine etc.

Quilling (arta rasucirii hartiei)

Materiale şi instrumente

foarfece, lipici, hârtie

Tehnici de lucru

tăiere, decupare , rasucire

Elemente de limbaj plastic

formă, volum

Creaţii/ produse ale activităţii

obiecte decorative, bijuterii, spaţii, jucării,instalaţii, figurine etc.

Ikebana (arta aranjarii florilor (în vase) după anumite principii, arta aranjamentelor florale în stil japonez, arta tablourilor vii. )

Materiale şi instrumente

foarfece, vase, burete floral, plante la alegere in functie de anotimp : trandafiri, iriși, crizanteme, floarea-soarelui, lalele, gladiole, crini, flori de pai, margarete, frunze de ferigă și ramuri de stejar, alun, salcie, liliac , ramurelele înflorite de măr, de cireș sau alți pomi fructiferi, gerbera.

Tehnici de lucru

tăiere, infigere.

Elemente de limbaj plastic

formă,asimetrie

Creaţii/ produse ale activităţii

Tablouri vii.

Expresie corporala si limbaj verbal , nonverbal, paraverbal (vorbire scenica, improvizatie, expresie corporala , actorie) – „kinder body art school”

Vorbire scenica
Materiale şi instrumente
Casetofon, diferite obiecte,marionete, instrumente muzicale, proiector, laptop
Tehnici de lucru
Repetitie, recunoasterea sunetelor, completarea propozitiei, inflexiunea vocii
Elemente de limbaj plastic
Sunet, cuvant, propozitie, limbaj verbal , nonverbal , paraverbal
Creaţii/ produse ale activităţii
Mini sceneta

Improvizatie
Materiale şi instrumente
Casetofon, diferite obiecte,marionete, instrumente muzicale, proiector, laptop
Tehnici de lucru
Repetitie, recunoasterea sunetelor, completarea propozitiei, inflexiunea vocii, compunere orala
Elemente de limbaj plastic
Sunet, cuvant, propozitie, limbaj verbal , nonverbal , paraverbal
Creaţii/ produse ale activităţii
Mini sceneta, monolog

Expresie corporala

Materiale şi instrumente
Casetofon, diferite obiecte,marionete, instrumente muzicale, proiector, laptop, film, arie muzicala, jocuri muzicale
.
Tehnici de lucru
Repetitie, recunoasterea sunetelor si a miscarilor, dans tematic

Elemente de limbaj plastic
Sunet, limbaj nonverbal , pozitie corporala , pantomima

Creaţii/ produse ale activităţii
Miniscenete de pantomima

Actorie

Materiale şi instrumente
Casetofon, diferite obiecte,marionete, instrumente muzicale, proiector, laptop, film, arie muzicala, jocuri muzicale, povesti, scenarii
.
Tehnici de lucru
Repetitie, recunoasterea sunetelor si a miscarilor, dans tematic, joc de rol

Elemente de limbaj plastic
Limbaj verbal, limbaj nonverbal , limbaj paraverbal, pozitie corporala , pantomima, personaj, rol

Creaţii/ produse ale activităţii
Miniscenete , povesti puse in scena cu personaje

Grupe de varsta: 5-7 ani si 8-12 ani

Cursul se deruleaza intensiv cate doua saptamani pe parcursul vacantei de vara , zilnic de luni pana vineri inclusiv cate 2 ore , in total 20 ore cele doua module .
Pretul unui modul de 10 ore (o saptamana) este de 350 ron. Pretul pentru cele doua module (20 ore) este de 650 Ron .
Locatie : sector 1- Bulevardul Ficusului 44A, etaj 4; Liceul Teoretic National – Strada Buzesti 14-18; sector 3 – Gradinita Smart Steps, New Town-Strada Dristorului .

INSCRIERI LA TELEFON 0740.103.581

Author: admin

Share This Post On

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *