Gândirea reprezintă nivelul cel mai înalt de prelucrare şi integrare a informaţiei despre lumea externă şi despre propriul nostru EU.
Prin ea se realizează saltul calitativ al activităţii de cunoaştere de la particular la general, de la accidental la necesar, de la simpla constatare a existenţei obiectului la interpretarea şi explicarea lui legic-cauzală, se face trecerea de la procesele psihice cognitiv senzoriale la cele cognitivsuperioare. Reflectarea din gândire este o reflectare multiplă, mijlocită prin intermediul cunoaşterii perceptive, a reprezentărilor, a experienţei acumulate, dar mai ales prin intermediul cunoaşterii ştiinţifice. Limbajul este un factor mijlocitor şi un mecanism de integrare şi vehiculare a informaţiei. Reflectarea din gândire, spre deosebire de cea din procesele senzoriale, se desfăşoară pe axa timpului, între trecut, prezent şi viitor (are la baza memoria). Gândirea îşi extrage conţinuturile din stocurile memoriei, le reactualizează selectiv în raport cu cerinţele prezentului şi emite predicţii cu privire la viitor. Reflectarea din gândire prezintă un grad înalt de libertate, astfel încât se poate deplasa nu numai pe axa timpului, ci şi pe verticala cunoaşterii.
Gandirea, memoria, limbajul functioneaza in foarte stransa legatura una cu cealalta si, bineinteles alaturi de atentie si imaginatie reprezinta potentialul intelectual al individului, posibilitatea fiecaruia de a cunoaste realitatea inconjuratoare si a rationa prin intermediul propriilor structuri de inteligenta. Desi te nasti cu o anumita zestre ereditara, este foarte adevarat faptul ca aceasta „inzestrare” se pierde pe parcurs daca nu este utilizata de catre individ.
Prin intermediul cursurilor de antrenament intelectual urmarim sa dezvoltam:
1. Operaţiile fundamentale ale gândirii : analiza, sinteza, comparaţia, generalizarea, abstractizarea şi concretizarea.
2. Finalitatile gândirii :concepte, judecăţi, raţionamente, sisteme cognitive
3. Memoria senzorială (vizuală, auditivă, motorie, gustativă, olfactivă), memoria perceptivă, memoria imaginilor, memorie cognitivă, memorie afectivă, memorie socială.
4. Atentia (concentrare, orientare, distributivitate, spirit de observatie)
5. Imaginatia , creativitatea
6. Limbajul
BENEFICII :
Toate aceste operații conferă disponibilitatea de a fi utilizate rapid și eficient în învățare, înțelegere, rezolvare de probleme.
METODOLOGIE :
1. Jocul (smart games)
2. Experimentul
3. Metoda proiectelor
Planificare cursuri antrenament intelectual
Programul cursului:
Cursurile se deruleaza in cadrul a patru grupe:
– Grupa 1 – varste 3 – 5 ani
– Grupa 2 – varste 5 – 7 ani
– Grupa 3 – varste 7 – 10 ani
– Grupa 4 – varste 10 – 13 ani
Costuri:
– 4 sedinte (1 sedinta=1 ora) /luna = 150 lei
– Sedinta (1 ora) – 40 lei
height=”500″ width=”500″ frameborder=”0″ marginwidth=”0″ marginheight=”0″>
/b
April 2, 2013
Buna ziua!
Sunt mama a doi copii, Ilinca de 7 ani si Mihnea de 10 ani si m-ar interesa inscrierea lor la modulul de dezvoltare a atentiei. Am inteles ca acest modul incepe sambata 6 aprilie. Va rog sa imi transmiteti care sunt pasii pe care am nevoie sa ii urmez pentru ca piticii mei sa fie alaturi de Dvs din aceasta saptamana.
Multumesc anticipat pentru atentia acordata acestui mesaj si pentru ajutor!
Cu consideratie,
Roberta Ioachim
0742026923
February 3, 2014
Buna ziua!
As dori sa o inscriu pe mezina mea la cursul de antrenament intelectual care incepe la jumatatea lunii februarie, dar ea implineste 4 ani abia la sfarsitul lunii aprilie. Credeti ca va fi acceptata la curs chiar daca nu indeplineste criteriul varstei?
Va doresc o zi minunata!
Roxana Sandulescu
February 5, 2014
Stimata doamna,
Va asteptam la cursuri. Pentru detalii va rugam sa ne contactati la nr. de telefon: 0740.103.581